APE???

Hye sume, erm dalam sminggu gak aku x update blog ni,banyak da bende aku tak kongsikan ngan korang dan benda2 yang terjadi selama seminggu ni mudah mudahan menjadi satu atau dua ataupun 3 pengajaran kepada kita semua untuk menempuhi dunia yang penuh tipu daya ni, aceh madah lak. Okey entry ni aku tak nak crite sal bola lagi, mari kite tengok pasca kejatuhan Hosni Murtabak yang gila sangat kuasa 2 sampai nak bawak kubur tapi akhirnya tercium gak bau kasut rakyat Mesir yang da tak ley tahan sal kehanjingan Murtabak ni. Malam maulid baru ni aku ada dengar 1 ceramah tentang analisis situasi di Timur Tengah dan apa yang aku dapat ingat, si penceramah ada bagitau 1 buku yang ditulis oleh Richard Nixon iaitu mantan Presiden US, ada menyatakan cara yang paling hensem oleh Yahudi dan Amerika untuk menguasai dunia Islam ni, mereka hanya perlu kuasai 4 buah negara Islam je di seluruh dunia ni, then kalau dapat conquer sumenye, memang makin merempatla masyarakat Islam ni terutamanya di bumi Malaysia terchenta ni.

 Okey, negara pertama ialah Mesir kerana Mesir adalah salah satu negara pengeluar minyak terbesar di Timur Tengah dan juga dunia dan diorang juga kaya dengan sejarah zaman kerajaan Uthmaniyah dan confirmla kerajaan Islam yang amat feymes dalam sejarah dunia kan. Dengan menguasai ekonomi negara ini, negara-negara Timur tengah yang lain tak dapat buat apa sebab diorang ni tak nak beri bekerjasama antara orang diorang sendiri sebab diorang da ditanam 1 perasaan iaitu Arabism oleh Amerika ni juga, macam semangat Kabilahla. Sebab tu la Palestin tak bebas sampai sekarang, bayangkan si Husni Murtabak, yang mengaku Islam tu boleh ber joint venture ngan Yahudi tuk tutup sume jalan masuk dan keluar wilayah Gaza dan diorang biarkan penduduk yang hampir 1.5 juta orang tu kebulur suruh makan simen dengan batu, ace try suruh die makan simen 2, mau perut flat cam dinding rumah. Lepas tu, di bom pulak terowong2 yang di buat penduduk Gaza tuk masukkan makanan sumenye, punyela bapak lahanat si boneka Yahudi dan Amerika ni. Disebabkan wang dan harta, dia sanggup gadaikan agama dan negara sendiri, mungkin dalam negara kita pun da ramai pemimpin  camni,ops. Tapi lepas Murtabak ni da berambus dalam buangan. Bayangkan, selama 30 tahun jadi presiden, dia ada harta sebanyak USD70 billion dan lebih kaya daripada Bill Gates ataupun  Roman Abramovich mahupun Glazer family,ops masuk bola sikit, padahal hidup rakyat makin tersepit dengan kenaikan harga barang tapi si Amerika ni tetap cam biasala, ramai lagi balachi2 yang tetap setia untuk jadi hanjing belaan diorang ni. Tapi aku berdoa muga keadaan di Mesir akan cepat normal walaupun iainya akan ambil masa yang amat lama dan aku harapkan pimpinan baru akan sangat adil dan kontra daripada Murtabak dan sekutunya, hidup Ikhwal Muslimin!

                                                 Si tua Murtabak balachi setia Amerika
  
 Negara ke-2 lak iaitu Pakistan yang terletak kat Selatan Asia. Sebab negara ni nak dikuasai kerana negara ni adalah bekas tanah jajahan Mughal@Mongul dan juga salah satu kerajaan Islam pada zaman dulu dan Maharaja yang paling feymes tentulah Shah Jahan, yang buat Taj Mahal tu dan takde kena mengena dengan restoran Taj Point yang tumbuh melata di bumi Kuantan ni, tu aku pasti. Dan dengan negara ni dikuasai, daptla dikuasai juga negara2 Islam yang lebih lemah di sekelilingnya cam Afghanistan, Tajikistan mahupun taji ayam. Insan yang nampak sangat kebalachian dia kat Amerika ni ialah Pervez Musharraf dan jujurnya aku tak tau sangat pasal dia ni tapi aku tau yang dia benarkan kawasan ketenteraan diorang digunakan Amerika masa Amerika vs Afghanistan tahun 2001 dulu dan dia juga didakwa terlibat dalam pembunuhan Benazir Bhutto tahun 2007. Sekarang ni suasana di Pakistan baik dari segi ekonomi mahupun politik tidak berapa baik, so crite sal benda ni pun suam2 air suam je dan aku harapkan Pakistan tak lagi bergantung pada Amerika tuk naikkan nama diorang di mata dunia mahupun planet2 lain.

                                                Humera Arshad: penyanyi pakistan dan 
                                           tiada kena mengena dengan Pervez Musharraf



Negara ke-3 adalah jeng2, Indonesia yang mempunyai kepadatan penduduk Islam paling ramai ibarat buih di lautan Tasik China Selatan dan penduduk paling ramai migrasi ke Malaysia tuk jadi buruh ataupun amah. Apa sebab Indonesia jadi pilihan adalah penduduk Islamnya yang ramai tapi kebanyakannnya amat bengap dalam menentukan hukum-hukum Islam dan rakyat negara ni juga nampaknya semakin bersaing dalam hal ni dengan Indonesia. Boleh orang berzina ko penjara 3 setengah tahun je, ape nak jadila dengan law sekarang ni. Indonesia adalah negara terbesar dari segi geografi dalam Alam Melayu dan ini memberi kelebihan pada Barack 'Hussin' Obama sebab dia pernah sekolah tadika dekat Indo ni dulu, tu semua da tahu dan dia dapatla men hi jack mana yang kurang tiap kali balik kampung, sambil tu cucuk2 jarum sikit, dia ni pun bukan boleh pakai sangat, agama dia sendiri pun dia keliru, camana nak bagi harapan. So setakat ni pengaruh Amerika tak da la terlalu ketara tapi kekurangan pandai pemimpin Indo sendiri yang membuatkan negara tu makin lemah dari segi apa pun dan semestinya Islam juga da dicampur aduk bagi memenuhi tuntutan pemodenan. Dan satu lagi info,penduduk Indonesia tidak suka dipanggil Indon, diorang prefer Indo sahaja tapi, Aku Peduli APE!!


                                                 Band yang wat aku respect music Indo

 Negara terakhir adalah......................... maaf, aku terlupa apa negaranya, sangat2 terlupa dan kalau aku tercari mahupun terjumpa ataupun tersearch, amboih teruknya bahasa, aku akan update ag yek, so kesimpulannya Go to hell Murtabak!!







 

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More