Semalam punya Ceghita..

Ha kan da kena sound dengan si Fauzia Natashya,kena sambung sal entry semalam. K aku pun akan ceritakanla yek apa ceghitanya video semalam tu. Itu adalah single daripada seorang rakyat Amerika yang namanya Chris Medina. Cam Madinah kan nama dia,doala muga hati dia terbuka untuk terima hidayah Islam.Nilai kasih sayang si Chris ni pada tunang dia iaitu Juliana Ramos sangat2 la tinggi. 

Ok aku stat dengan intro dulu ea,ape da bahasa aku haha,k lupekan. 2 tahun lepas, Chris telah melamar Juliana untuk menjadi tunang dia di Starbuck tempat si Juliana ni kerja. Mereka sangat2 hepy tyme 2,wah da macam crite fairytale lak. Ok lepas tu pada Oktober 2009, pukul 3.30a.m,kereta Juliana telah dilanggar dan mengakibatkan beliau lumpuh dan mengalami kerosakan otak. Uish dasyat tu..Eksiden tu menyebabkan perkahwinan mereka tertangguh sampai sekarang.

Dan pada American Idol yang lepas, Chris Medina telah mencuba nasib dan macam besela,mesti lepasnya,dengarla suara gempak gile kata kau. Masa dia pergi audition tu dia bawa sekali si Juliana tu. Chris telah menyanyikan lagu Breakeven dengan sangat2 syahdu sampai sume juri hampir berjurai ayaq mata terutama si Steven Tyler. Dia hampir cium si Chris sebab suara dai sedap sangat,haha kena tipu sudah. Tapi memang diorang terkesima sangat dengan suara n cerita si Chris ni.Korang layankan video tyme dia audition tu. 




Berita terbaru,walaupun Chris tak lepas untuk top 24 dalam American Idol, dia tetap rakamkan single yang memang ditujukan khas tuk Juliana.Dan sekarang tiada lagi desas desus yang diorang akan kahwin,tapi akan datang,God know rite.

Pengajaran dia kat sini,masih ada lagi lelaki yang sangat setia pada pasangan dan sangat2 bertuah si Juliana Ramos tu dapat Chris Medina ni,I wish i can be like that,ahakz. Diorang da wujudkan gak 1 page dalam facebook iaitu 'For Juliana' untuk mencari dana bagi rawatan si Juliana ni.Ok,selamat menitis air mata!








0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More