Selera muzik sekaghang..

Selera muzik aku berubah-ubah sejak 6 bulan ke belakang ni. Kalau dulu aku sangat stick pada 1 genre je sebab influence muzik aku adalah along aku. Meh kita sandarkan pada kenangan jap ye.1998,time along darjah 5 dan aku darjah erm jap, darjah 1,sory i hate math, along layan Westlife haha.Termasukla angah dan  aku sekali.Tyme tu boyband feymes sangat. Siap beli cd karaoke lagi tu. Aku engat lagi lagu2 macam Uptown Girl, When U looking Like That, Flying Without Wings and banyak lagila,kitorang layankan hari2 sampai aku ghasa cd player tu pun nak rosakkan diri sendiri sebab masuk cd same je. Time tu nama youtube pun pelik je kalau dengar. Aku suka Westlife than Backstreet Boys sebab lagu Westlife lagi motivation and tak mendayu sangat. Boyband lain lagila aku tak layan. Dalam setahun jugak kot layan Westlife ni.Walaupun sekarang diorang still wujud atas muka bumi,zaman diorang da lama lepas and aku ghasa diorang pun da macam artis2 Mesia yang tua and mengharap belas producer tuk bagi watak. Tapi westlife ni ok cikitla,takdela rabak sangat kan.


                                                        ( muka jambu tahap cipan air)

                                                                  ( Westlife Best Song)


Ok lepas tu dalam tahun 2001-2002,muzik dunia dikuasai oleh satu hegemoni muzik baru iaitu Nu Metal. Band cam Linkin Park, Limp Bizkit jadi halwa telinga along,aku jugak aha. Tyme tu 2 band ni best gile,lagu2 pun buley layan kaw2 sampai pagi. Tyme ni aku darjah 3 sampai darjah 5 aha amacam ganas tak selera budak sekolah rendah ni?Along siap beli album Linkin Park yang kaset tu,album 1st dengan 2nd best. Siap dapat poster,besar gedabak tapi ntah mana da poster tu skunk,jadi makan tikus gaknya.  Sekarang LP ada lagi tapi hapas tak best, Limp Bizkit da buat comeback lepas pecah dulu,tapi takdenye orang nak layan da,tu la tyme top gi pecah,skunk baru nk hegeh2 kumpul balik,skunk orang layan Justin Bibir ngan Rebecca Black yang tak tau apa tu muzik pun. Aku pun tak tau sebab aku budak tourism,kuat apa alasan aku.


                                                      ( Tyme ni baik punya layan LP )
                                                       ( Aku layan 5 6 lagu je band ni)


2003, aku darjah 6,along tingkatan 4. Aku tetiba terdedah lak dengan Oi! muzik. A.C.A.B memang jadi makanan lepas balik sekolah. Aku boleh anggap era ni era gelap aku la,mentang2 layan Oi! terus nak jadi skinhead,seluar nak kecik bawah je, macam nangka kena balut,tapi aku lagi comella. Layan Oi! sampai nak cari balik sume album A.C.A.B dari awal.Ada jugak jumpa,layan woooooo.Lepas tu aku ada zine,button,kain ape tah,boot je takde,mahal woo Dr.Marten.Tyme ni skinhead kat Mesia nak makin jatuh da,kira aku lembab sikitla terima muzik ni apadahal,muzik tetap muzik.Aku layan sampai setahun sebelum masuk sekolah menengah. Sekarang A.C.A.B ada lagi tapi jalur muzik da brubah, dan aku tak suka muzik baru diorang, tapi best of luck 2 u Megat,dari kepala skinhead mintak masuk neraka,skunk ko da jadi alim,bagus2,yang tu aku sokong. 

                                                                  (kureng sikit r der)      
 
                                                          (muzik+serban=apadahal)
 
2004-2008, aku duduk asrama so tak tededah sangat kat muzik,layan radio pun  syok apa. Muzik.fm je yang dapat line tyme tu,so malam2 layan jela apa2 muzik,ade jugak lagu A.C.A.B,hilang sikit rindu.                                      

Sekarang,aku layan balik lagu2 yang kat atas ni,syok woo engat2 balik tyme mude2 comel dulu.Sandarkan pada kenangan sekali sekala apa salah ye dak. So skunk aku jadi budak klasik semula,sapa nak bagi aku lagu M. Daud Kilau?Aku layan.......



 

2 comments:

haha.
besh entry nih.
teringat mase kecik2 dulu.:)
btw, akak da follow awk ye aiman.
check it out my blog too..HUHU~
http://mistyqisz.blogspot.com/

ehe,2 la,saje mengimbau tyme mude2 dulu..
ok sy da follow pun,thankz kak..

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More