Boolaa lagi..

Aku sebenarnya ghasa sangat letih dan busy hujung minggu baru ni,kerja banyak,aseyment,nak mentekedarah dengan duit tinggal 10. Paling frust sekali takde match bola,I hate weekend like that. Tapi Mesia punya national team ada maen lawan dengan Etoile FC,dari ceruk mana Etoile FC ni? Ni cek nak ceghita..tp selbelum tu,dapat gakla hilangkan sikit ketagih ni,tengok match pulak yang live streaming,asik lekat2,angkat unifi kunk mau gulung tikar umah aku,nak kena bayar bil tu je.Tapi lekat2 pun layankan gak sampai 90' dan resultnya Etoile FC 1- Malaysia 1.

Ok,Etoile FC ni adalah satu kelab yang berpangkalan di Singapura,wah da macam nak perang, yang buat pertama kali kelab luar Singapura yang memenangi piala S pada tahun lepas.Gempak la tu kan,tu sebab lawan Mesia. Etolie bermaksud "bintang" atau "star" dalam bahasa Perancis. Etoile FC dibarisi keseluruhan pemain yang berdarah Perancis dan dikatakan pasukan sebegini merupakan yang pertama di Asia. Main2 team full France blood maen kt Asia,tenggara lak tu. Kalau maen kat Mesia mesti esok esoknya Harian Metro keluar berita 'Pemain Etoile FC bercinta dengan Miera Liyana' tapi malangnya mereka di Singapura. Ok post mortem perlawanan walaupun aku tengok 2nd half je, banyak lagi King Rajagopal kena baiki dalam team Mesia terutama bahagian wing sebab aku nampak cam tak berfungsi sangat terutama bahgian kiri,mana S. Kunalan? Dia macam Nani weh,tapi Malaysia mari. Dekat 6 orang jugak substitutes King buat,sebab match pun match experiment kan,so apadahal. Aku tak tau apa jadi dengan si abam keeper macho kita dan beliau doganti dengan Sharbinee Alawi yang aku nampak masih tak hilang igauan kena tibai 1-5 dengan Indo tyme AFF Cup dulu,rilekla bro,lu minum kopi abam boleh je,kompom ok pasni.
( nampak unsur ayam France kat jersi diorang)


Ok tutup ceghita sal team Mesia,skunk ke kem most klasemen team in world,Manchester United.

Tepoh 2 minggu rehat liga bagi laluan perlawanan kelayakan Euro 2012 dan persahabatan bagi team national worldwide amat melegakan aku dan Sir Alex Ferguson,korang jangan tak tau aku ade talian saudara kemanusiaan dengan Sir Alex ni,sebab tu aku cakap camtu,logik an..2 minggu ni mintak2 la cukup sangat tuk player2 utama MU sempat recovery dari injured terutama Vidic,Park,Gibson,Anderson. Yang laen2 macam Ferdinand dengan Hargreaves,hope both of u get well soon. Rumor perpindahan musim panas ni pulak,mungkin Danny Welbeck yang tengah perform dengan Sunderland sekarang ni akan pindah secara tetap dan Wes Brown yang aku tak tau camana boleh lama kt Old Trafford akan berambus gak. Yang bestnya Sir Alex punya 1st target is Wesley Sneijder,si CTM or centermidfielder bagi Internazionale sekarang ni, I hope it will become reality sebab Scholes pun tak tau akan musim depan dia nak sambung kontrak or tak,tapi harapnya sambung,experience important in football.

( dia memang hebat habaq hang)







Tu jela aku nak ceghita,Glory Glory Manchester United!!!
 

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More